Ειδική Διαπαιδαγώγηση
Προετοιμασία Σχολικής Ετοιμότητας
Στις υπηρεσίες της Ειδικής Διαπαιδαγώγησης υπάγεται η άμβλυνση του συνόλου των δυσκολιών, που ενδέχεται να προσβάλλουν σημαντικά αναπτυξιακά ορόσημα στα πλαίσια της προσχολικής ηλικίας. Ως βασικός στόχος ορίζεται η εκμάθηση μεθόδων και τρόπων με σκοπό την επίτευξη της γνωστικής λειτουργικότητας ενός παιδιού καθώς και της αυτονόμησής του.
Παράλληλα προσφέρονται υπηρεσίες σε παιδιά Νηπιαγωγείου, για τα οποία έχει κριθεί μετά από διεπιστημονικό έλεγχο απαραίτητη η παρέμβαση σε επίπεδο ανάπτυξης μαθησιακών δεξιοτήτων με στόχο την ομαλή ένταξή τους στην εκπαιδευτική βαθμίδα του Δημοτικού.
Πρόκειται για εξειδικευμένα προγράμματα, που παρεμβαίνουν σε:
• Διαταραχές στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων (π.χ. χωροχρονική ακολουθία, σειριοθέτηση, κατανόηση-αναδιήγηση κειμένου, ανάπτυξη προφορικής περιγραφής και εκφραστικού λόγου)
• Δυσκολίες στην κατάκτηση Γνωστικών Δεξιοτήτων
• Δυσκολίες στο χειρισμό Μεταγνωστικών Δεξιοτήτων
• Ανεπάρκεια στην Πλαστικότητα Σκέψης
• Δυσκολίες στην Οπτική ή/και Ακουστική μνήμη
• Δυσκολίες στην Αυτονόμηση καθημερινών δραστηριοτήτων
• Δυσκολίες στην Φωνολογική Επίγνωση
• Δυσκολίες στην κατάκτηση και σύνδεση Φωνήματος-Γραφήματος
Παράλληλα προσφέρονται υπηρεσίες σε παιδιά Νηπιαγωγείου, για τα οποία έχει κριθεί μετά από διεπιστημονικό έλεγχο απαραίτητη η παρέμβαση σε επίπεδο ανάπτυξης μαθησιακών δεξιοτήτων με στόχο την ομαλή ένταξή τους στην εκπαιδευτική βαθμίδα του Δημοτικού.
Πρόκειται για εξειδικευμένα προγράμματα, που παρεμβαίνουν σε:
• Διαταραχές στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων (π.χ. χωροχρονική ακολουθία, σειριοθέτηση, κατανόηση-αναδιήγηση κειμένου, ανάπτυξη προφορικής περιγραφής και εκφραστικού λόγου)
• Δυσκολίες στην κατάκτηση Γνωστικών Δεξιοτήτων
• Δυσκολίες στο χειρισμό Μεταγνωστικών Δεξιοτήτων
• Ανεπάρκεια στην Πλαστικότητα Σκέψης
• Δυσκολίες στην Οπτική ή/και Ακουστική μνήμη
• Δυσκολίες στην Αυτονόμηση καθημερινών δραστηριοτήτων
• Δυσκολίες στην Φωνολογική Επίγνωση
• Δυσκολίες στην κατάκτηση και σύνδεση Φωνήματος-Γραφήματος