Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Επαγγελματική ανάπτυξη ονομάζεται η εξελικτική πορεία του ατόμου, όσον αφορά τον προσανατολισμό του στο χώρο της εργασίας και τις αποφάσεις του για το επάγγελμα ή τα επαγγέλματα, που επιθυμεί να ακολουθήσει. Με το σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό επιτυγχάνεται η πληροφόρηση των μαθητών για τις επαγγελματικές διεξόδους, που μπορούν να έχουν σύμφωνα με τις ικανότητες, την προσωπικότητα και τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα. Πρόκειται για ένα εξατομικευμένο «προσωπικό χάρτη», ο οποίος στοχεύει να δοθούν στον έφηβο τα διαθέσιμα σ’ αυτόν στοιχεία, τα οποία ενημερώνουν για τις επιλογές και διευκολύνουν την λήψη αποφάσεων σε σχέση με την πιθανή επαγγελματική σταδιοδρομία, με απώτερο σκοπό την αρμονική του ένταξη στο κοινωνικό σύνολο.
Εν ολίγοις μέσω της διαδικασίας του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού πραγματώνονται τα εξής:
• η σωστή καθοδήγηση του εφήβου στην διαδικασία της επαγγελματικής αυτογνωσίας μέσω της διερεύνησης των επαγγελματικών αξιών και χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς του,
• η παροχή -με οργανωμένο τρόπο- πληροφοριών για τα υπάρχοντα επαγγέλματα και ιδίως για εκείνα, που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες κλήσεις και τα προσωπικά του ενδιαφέροντα,
• πληροφορίες σχετικά με τα αναγκαία προσόντα της κατάρτισης, που επιδιώκει, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, την πραγματική ζήτηση καθώς και την ανάπτυξη στις παρούσες οικονομικές συνθήκες,
• ενημέρωση για τις νέες τάσεις στην αγορά εργασίας, ώστε να αποφευχθεί, όσο το δυνατόν, η επιλογή υπερκορεσμένου επαγγέλματος, που θα οδηγήσει σε καταστάσεις στασιμότητας και επιπρόσθετες δυσκολίες στην εύρεση θέσεων εργασίας,
• ενημέρωση για όλες τις υπάρχουσες δυνατότητες σπουδών και επαγγελματικής κατάρτισης,
• συμβουλευτική καθοδήγηση του εφήβου αναφορικά με την αξία της ορθής επαγγελματικής επιλογής,
• συμβουλευτικές κατευθυντήριες γραμμές προετοιμασίας και οργάνωσης, αναφορικά με τις απαιτήσεις και τις υπευθυνότητες στο χώρο εργασίας του επαγγέλματος επιλογής του.
Εν ολίγοις μέσω της διαδικασίας του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού πραγματώνονται τα εξής:
• η σωστή καθοδήγηση του εφήβου στην διαδικασία της επαγγελματικής αυτογνωσίας μέσω της διερεύνησης των επαγγελματικών αξιών και χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς του,
• η παροχή -με οργανωμένο τρόπο- πληροφοριών για τα υπάρχοντα επαγγέλματα και ιδίως για εκείνα, που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες κλήσεις και τα προσωπικά του ενδιαφέροντα,
• πληροφορίες σχετικά με τα αναγκαία προσόντα της κατάρτισης, που επιδιώκει, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, την πραγματική ζήτηση καθώς και την ανάπτυξη στις παρούσες οικονομικές συνθήκες,
• ενημέρωση για τις νέες τάσεις στην αγορά εργασίας, ώστε να αποφευχθεί, όσο το δυνατόν, η επιλογή υπερκορεσμένου επαγγέλματος, που θα οδηγήσει σε καταστάσεις στασιμότητας και επιπρόσθετες δυσκολίες στην εύρεση θέσεων εργασίας,
• ενημέρωση για όλες τις υπάρχουσες δυνατότητες σπουδών και επαγγελματικής κατάρτισης,
• συμβουλευτική καθοδήγηση του εφήβου αναφορικά με την αξία της ορθής επαγγελματικής επιλογής,
• συμβουλευτικές κατευθυντήριες γραμμές προετοιμασίας και οργάνωσης, αναφορικά με τις απαιτήσεις και τις υπευθυνότητες στο χώρο εργασίας του επαγγέλματος επιλογής του.